Saturday, February 27, 2010

ToBat Maksiat

aku suka dgr lgu ni.
smp menjerit aku nyanyi lgu ni dlm bilik..hihihi

Dengarlah Hai Sobat
Saat Kau Maksiat
Dan Kau Bayangkan
Ajar Mendekat


Apakan Kau Buat
Kau Takkan Selamat
Pasti Dirimu Habis Dantaman
Bukanku Suruh Taat
Sebelum Terlambat


Ayuh Sama Sama Kita Taubat
Dunia Sesaat
Awas Kau Tersesat
Ingatlah Masih Ada Akhirat
Astafighullah Al-Azim


*
Ingat Mati Ingat Sakit
Ingatlah Saat Kau Sulit
Ingat Ingat Hidup Cuma Satu Kali
Berapa Dosa Kau Buat
Berapa Kali Maksiat
Ingat Ingat Sobat Ingatlah Akhirat
Cepat Ucap Astafighullah Al-Azim


Andailah Ke Sana
Lihat Yang Di Sana
Mereka Yang Terbaring Di Tanah
Bukankah Mereka Pernah Hidup Juga
Kita Pun Kan Menyusul Mereka
Astafighullah Al-Azim

-Wali Band-

I.N.S.A.N

Kita adalah insan penumpang atas dunia
Aku dengan caraku yang sederhana

Kita adalah hamba berbakti Pada Yang Esa
Aku mencari sinar keredhaannya
Kita sama sahaja bezanya cuma amalan kita
Engkau dan juga aku saling perlukan

Oh... cinta yang murni sebagai ikatan
Yang kukuh di hati demi masa depan
Jangan dihancurkan hidup yang indah ini
Akibatnya merana

Jangan hancurkan hidup yang indah
Kita adalah hamba Yang Esa

-RaBBaNi-

tempat Ke-2 Pertandingan Senam Robik

dh lame rsenye tak update blog aku ni..
ni pn juz nk kongsi kegembiraan aku ngan u all sume.
arini aku mng moto!!
tade la..
hr ni aku dgn kakak dan abg2 unit prasekolah sem 5 telah mendapt tmpat ke-2 dr 38 kumpulan bg pertandingan
senam robik antara unit peringkat IPG KDRI tahun 2010.
serius aku tak sangka,
aku hanyalah pemain import je,menggantikan saudara Jai yg trpakse pulang ke K.L kerana hal-hal yg tak dpt dielakkan..
smlm satu hari je aku training.
tu pn sejam pagi,sejam ptg n sejam mlm
byk gak mistake aku wat td.
tp ble2 tgk blk video ktowg td, tergelak sowg2 aku melihat mistake yg aku wat.
tp pape pn puas hati la..
ktowg bajet dlm no 9 or 10.
last2 dpt no 2.
Alhamdulillah, sume sbb kump kami n kump Pj n bbrp kump laen phm konsep senam robik yg sbna..
pergerakn aerobik yg btol telah menenggelamkn ketidakseragaman yg aku lakukan..haha
prgerakan yg lawa pd mate penonton blum tntu lawa pd mate juri.
juri kali strict gler..hihih..
kate mereka ade segelintir kump yg lbh kpd menari bknnye senam robik.
pape pn..
Alhamdulillah kami telah berjaya.
trima kaseh kakak2 dan abg2 pra yg mmberi bimbingan dan semangat..
tak sangka sy leh ber aerobik..hihi

Wednesday, November 25, 2009

- BotaK -

Assalamualaikum semua..
lame rasenye tak update blog ni..
yela..
bz satu hal..
pastu nis mls ckit nk update2 blog ni..
ni pn sbb cuti..
sje nk bg u all sume bhwa tanggal 22 November 2009 aku telah mmbotakkan kpl ku sehinga licin..

hihihihihi...
rmai yg mcm takcaye.. 
tp itulah hakikatnya...
rmai yg tak suke aku botak..
dowg kate tak chumel la..
tak hensem la..
tak kesah ape kowg nk kate..
yg pntg aku selesa,ringan kpl dan kpl ku sjuk je..

Wednesday, August 19, 2009

PBS abes!!!



Alhamdulillah 5 hari sudah berlalu.. abes gak Pengalaman Berasaskan Sekolah yang aku jalankan di Sekolah Kebangsaan Mengabang Telipot ni..hehehe esok pagi aku akn blk ke rumah ku di Klang.. mak!! tngu kepulangan anakanda mu!!!




satu lg..
aku,saya atau ana nk ucapkan
Selamat Menjalani Ibadah Puasa
kpd sume rakan2 dan yg mengenaliku.. pose tau jgn tak pose..hehe..

Tuesday, June 30, 2009

Ikan Keli..

tepat jam 11.45 or 12 aku menggerakkn kaki ke kereta menghidupkan enjin kereta untuk ke Kedai Kuning..
sbb ape..
hnye satu sbb..
iaitu nk pekene ikan keli yg besa..smmgnye mkn tgh hr ku cukop brmkne klu dpt pekene ikan keli ni..kena lak air sirap laici..pastu ikan keli disertakn pula dgn kicap..
sdapnye!!!

klu kowg tgk gmba tu..pinggan tu saiz standard tu bkn pnggan kcik tu..
ikan keli tu yg besa..ni kre sedang la ni..ade lg besa ni..
aku rse satu m'sia lum tntu dpt jmp ikan keli sebesa ni..
klu bungkus nasi kt kdai die,byk lak tu die ltk..mmg 1 bungkus 2 owg pn leh mkn..hehe..
bdak mktb ade je stiap hr..
smp pensyarah pn ske mkn kt kdai ni.
kdai kuning mmg terbaek!!