Sunday, August 7, 2016

Selamat Tinggal Nikon D7100, selamat datang Fujifilm X-t10



Setelah hampir 3 tahun berkhidmat denganku, akhirnya aku membuat keputusan untuk menjual body camera Nikon D7100, lense Sigma 35mm f1.4, Nikon 16-85mm f3.5, 50mm f1.8 dan battery grip.

my camera collage

Pada asalnya aku nk jual semua ni sebab nk guna duit untuk buat wang hantaran kalau jadi kawin dengan seorang perempuan ni.
Tapi apakan daya, jodoh xde, hubungan terhenti di tengah jalan.
Jadi, sebagai orang yang menjadikan camera sebagai satu alat untuk dimain semasa masa lapang, aku bercadang untuk mencuba kamera kategori mirrorless.
Banyak brand yang menghasilkan kamera jenis mirrorless ni,
tapi aku memilih untuk membeil kamera Fujilfilm X-T10. Kalau ikut hati teringin nk pkai fujifilm X-T1 atau tunggu dalam bulan 8 or 9 dah masuk Fujifilm X-T2. Tapi apakan daya, harganya mahal tak kena dengan bajet atau kemampuanku.
Setelah membandingkan beberapa orang dan tempat yg jual kamera fujifilm X-T10, aku jumpa satu mamat ni yang buat bisnes online jual camera. Orang panggil dia ozzy. Nama page dia di ialah Fb
Fujifilm Instax - Ozzy One Stop Photo . Padaku dia ni antara yang jual kamera fujifilm dengan harga murah. Lagi satu dia ni, kalau aku tanya, selagi dia boleh jawab dia akan cuba jawab. Rasanya tak pernah tak layan, aku lak jenis banyak tanya. Kalau tak layan pun sebab ada hal keluarga, biasa la orang dah berkeluarga.

Setelah lama berborak, aku pun decide nk jumpa dia di Mcd Nilai. Sampai je dia di McD tu, terus klua kamera, terus test, ni gamba pertama si Ozzy tauke kamera ni snap..hehe..aku bergaya pegang camera dia.


DSCF0001



Hampir 2 jam kami berbual tentang kamera ni, dia sempat ajar aku sedikit perkara basic tentang kamera ini.
Setelah puas bersembang, dia pula ada urusan penghantaran lain, aku pun keluarkan duit bayar..ambil la kamera tu apa lagi..hehe
Seronoknya la hai dapat kamera baru.
ternyata gambar yang dihasilkan dengan kamera Fujifilm ni berjaya memuaskan hatiku.
Tapi tu la, banyak lagi nak belajar.



20160723_115204


So, kalau u all nk beli kamera Fujifilm, aku suggest boleh la beli dengan brother ni ye 
bawah ni aku kongsi cara nak hubungi dia ye


-Email: ozzyonestopphoto@gmail.com
-Call/Viber/SMS/Whatsapp: 012-3034987
-Line/WeChat/Instagram ID: ozzyphoto
Seller Location: Kajang / B.B.Bangi / B.B.Nilai


No comments:

Post a Comment